Важливі особливості ремонту дизельного двигуна

Що найважливіше при ремонті дизельних моторів? Чистота збірки, точне балансування ходу поршня, чіткість при затягуванні кріплення і використання сертифікованих деталей. Це перше, що відзначають всі практикуючі автомеханіки, які спеціалізуються на ремонті саме дизельних агрегатів.

Особливості ремонту дизельного мотора

З першої хвилини появи дизельного двигуна, який прийшов як альтернатива бензиновому для легкових автомобілів, досі не припиняються суперечки про те, який силовий блок краще. Думка водіїв-професіоналів з великим стажем роботи, які стверджують, що мотори, як дизель, так і бензин не повинні порівнюватися за технічними характеристиками, в розрахунок не беруться.

Ремонт дизельних моторів (детальніше тут: https://sto.ms/remont-dizelnogo-dvigatelya) відрізняється від бензинових тим, що завжди використовується спеціальне обладнання та тестові стенди від виробника. Якщо бензиновий мотор можна перебрати в гаражі, то дизельний агрегат в домашніх умовах можна тільки діагностувати.

Під час діагностики головна увага приділяється виміру тиску в циліндрі на такті стиснення і тиску моторного масла.

Розбирання двигуна відбувається на стенді. Після демонтажу з автомобіля зливаються всі робочі рідини. Якщо силовий блок виймається разом з коробкою передач, від’єднуються: проводка, повітропроводи, ГУР, паливні патрубки, повітряний і масляної фільтр, трос газу, гідротрансформатор.

Всі демонтовані вузли з мотора миються або вручну або в піскоструминної машині і перевіряються на ступінь зносу.

Для дизельних двигунів головною особливістю залишається ремонт головки блоку циліндра і правильний підбір прокладки ГБЦ.

Діагностика і ремонт головки

Після розбирання двигуна перед чищенням деталі майстер оглядає ГБЦ на предмет тріщин. Найчастіше, тріщини в деталі з’являються в проміжку між клапанами. Далі ремонт двигуна відбувається за етапами:

Огляд кромки клапана. Залежно від марки авто, виробник встановлює індивідуальні розміри для кромки клапана. Мінімально допустима — 0,5 мм. Якщо кромка відсутня, клапан провалюється, відбувається швидке і нерівномірне стирання фаски клапана.
При роботі двигуна на холостому ходу буде помітно недостатнє ущільнення деталі. Для усунення недоліку або перешліфовувати фаска, або змінюється клапан.

Тріщини в голівках дизельних агрегатів найчастіше діагностуються у моторів серії Toyota 2L-T. При цьому якщо сідло клапана випадає з головки, майстри рекомендують не використовувати старе сідло, міняти головку повністю.

Шліфування ГБЦ. Після шліфування деталь перевіряється на кривизну на спеціальному стенді. У деяких СТО проводять вимір на кривизну перед шліфуванням — це прописано в правилах по ремонту, рекомендованих виробником дизельних моторів. Допустиме спотворення — 0,1 мм.

Промивання головки і продування стисненим повітрям.

Контроль клапана. Допустимий знос стрижня по діаметру — не більше 0,1 мм. Якщо знос клапана більше, деталь підлягає заміні, в іншому випадку клапан прогорить.

Перевірка фаски, контактного кільця.

Перевірка пружини. При перебиранні двигуна особлива увага приділяється пружині. Перевіряється її висота і ступінь відхилення від вертикальної лінії. Якщо висота пружини менше норми, поршень буде доходити до клапана на високих швидкостях. Якщо кривизна пружини більше допустимої, клапан буде підклинювати на будь-яких оборотах дизельного мотора.

Ще однією особливістю при ремонті дизельного двигуна називають заміну прокладки ГБЦ. Якщо вчасно не замінити прокладку, водієві гарантовано знадобиться ремонт всього силового блоку. Прокладка використовується як ущільнювач для:

  1. охолоджувальної системи мотора;
  2. газорозподільного вузла;
  3. системи подачі масла.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here