До 3-х років максимально захистіть дитину від гаджетів

Сучасні діти вже з пелюшок вміють користуватися гаджетами. Адже вони народилися в століття смартфонів, планшетів і ноутбуків. Однак фахівці попереджають: чим молодша дитина, тим небезпечніше для нього дружба з електронікою.

Дитина з народження наділений високою пізнавальною здатністю — він пробує і пробує все нове, і при вдалій спробі у нього виробляється гормон радості дофамін. Саме дофамін рухає малюком, коли він намагається в черговий раз піднятися на гору або зібрати пірамідку. Діти і гаджети — проблеми та шляхи вирішення — читайте за посиланням.

Яскрава картинка на екрані також дає великий викид дофаміну у дитини, причому для цього робити йому нічого не потрібно. Звикнувши до такого способу отримання задоволення малюкові стає дуже складно «добувати» його складним шляхом.

Так знижується природна пізнавальна активність дитини, — розповіла нейропсихолог Юлія Ликова.

Кількість часу, проведена перед екраном (тобто, кількість викинутого в кров дофаміну), може серйозно вплинути на мозок! Проводилось дослідження, яке показало, що МРТ головного мозку дитини, який грає в комп. гри до трьох годин в день, схоже на МРТ людини, залежного від наркотиків.

До 3 років все розвиток дитини йде через рух. А гаджети і телевізор фіксують його в статичному положенні, рухова активність знижується — знижується розвиток мозку.

Дитина до 3 років дивиться мультфільм в першу чергу за рахунок мимовільного уваги — його приваблює яскрава картинка і швидка зміна кадрів, а не смислове навантаження мультфільму. Дитина просто не здатний по справжньому осмислити те, що відбувається на екрані.

Спробуйте дитині до 3 років переказати сюжет мультфільму? Так він втече від вас)) тому що довільна увага в цьому віці ще не розвинене.

У міру дорослішання батьки, чиї діти з раннього віку захоплювалися гаджетами, можуть зіткнутися і з іншого неприємною проблемою. Маленьким «гаджетолюбітелям» буде важко вчитися.

Звичка отримувати інформацію з додатковими стимулами часто призводить до того, що дитині важко школі сприймати нудну і нецікаву інформацію, адже його мозок звик до іншого подачі.

Постійне проведення перед монітором формує у дитини тунельний зір, а це негативно впливає, як на процес візуально-просторового сприйняття в цілому, так і на можливість охопити інформативне поле цілком. Що потім в шкільному віці призводить до проблем з читанням і письмом.

Крім складнощів у розвитку і нелюбові до шкільної програми, у малюків, які проводять багато часу за гаджетами, спостерігаються і проблеми з настроєм і здоров’ям:

Гаджети негативно впливають на незрілу нервову систему дитини, дуже часто діти стають більш примхливими і істеричними, страждає дитячий сон.
Мозок просто не справляється з потоком вхідної інформації.

Дитина перед монітором як правило дихає неповноцінно. Найчастіше гальмується процес видиху, а значить мозок не отримує нової порції кисню, а продукти метаболізму НЕ несуться. Посидівши перед монітором, дитина НЕ ВІДПОЧИВАЄ !! він витрачає потрібний мозку кисень.

Що ж робити? Звичайно, дотримуватися поради фахівця:

До 3 років дуже бажано звести користування гаджетами до мінімуму.
Після 3 років обмежуйте смотрение мультфільмів за часом
Обов’язково перевіряйте контент. Подивіться за поведінкою дитини після перегляду — чи не став він більш примхливим і істеричним?

Рада нейропсихолога В. Паєвської — дітям після 3 років краще чергувати мультфільми та пізнавальні фільми: 1 день — перегляд мультфільмів, 2 день — перегляд фільму про тварин, наприклад. Так мозок вчиться обробляти різну інформацію.

Будьте критичними до того, як проводить час ваш малюк. Не поспішайте давати йому смартфон, щоб викроїти собі час на домашні справи і догляд за собою. Розвиваючі іграшки за віком як і раніше набагато краще, ніж дитячі програми для телефонів.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here